روز معلم و همچنین روز ملی خلیج فارس در دانشگاه اردکان گرامی داشته شد.

در این مراسم که جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشجویان حضور داشتند، رئیس دانشگاه اردکان در سخنانی با تبریک روز معلم، گفت: معلم از اجزاء و ارکان عالم هستی است و اولین معلم در جهان هستی، ذات اقدس احدیت است و شأن و منزلت معلم نیز از همین منظر است. دکتر غفوری چرخابی، دانش اندوزی، فرهیختگی، دلسوزی، تواضع و فروتنی، مجاهدت و سخت کوشی و خون دل خوردن و بردباری و شکیبایی در برابر ناملایمات را از ویژگی های معلم برشمرد و آموختن به دیگران را یک توفیقی برای معلمان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه اردکان در بخش دیگری از سخنانش به دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس پرداخت و با بیان اینکه گرامیداشت روز ملی خلیج فارس یک وظیفه ملی می باشد به تاریخچه این منطقه استراتژیک پرداخت و افزود: در مکاتبات رسمی بین سازمان ها و مجامع بین المللی از نام خلیج فارس استفاده می شده اما از 60 سال گذشته با گسترش سلطه استعمار و سیاست ایجاد تفرقه بین کشورهای خلیج فارس نام هایی مانند خلیج عربی یا خلیج شایع شد تا نام خلیج فارس را کمرنگ کنند در حالیکه از 500 سال قبل از میلاد، فنقیقی ها در اسنادشان از نام خلیج فارس استفاده کرده اند.

وی در ادامه، منابع عظیم اقتصادی، ذخایر عظیم نفت و گاز، محل تلاقی سه قاره بزرگ، دسترسی به بازار های مختلف و وجود تمدنها و قومیت های گوناگون در منطقه را از جمله دلایل توجه کشورهای بزرگ و سلطه گر به  خلیج فارس عنوان کرد. این رزمنده دوران دفاع مقدس همچنین با اشاره به جنگ های اول و دوم خلیج فارس گفت: کشورهای سلطه گر همواره در صدد تسلط بر منطقه خلیج فارس هستند اما همانگونه که در 8 سال دفاع مقدس ثابت کرده ایم ملت بزرگمان در پاسداری از میهن عزیز اسلامی هم از حیث مادی و هم از حیث معنوی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

در این مراسم همچنین به پاس روز پدر از خیر بزرگوار اردکانی حاج جلال تقوی زاده پدر معنوی دانشجویان که یک باب خوابگاه خیری را در دست احداث دارد، با اهداء دسته گل از سوی گروهی از دانشجویان به صورت ویژه تجلیل شد. مراسم  گرامیداشت روز معلم به همراه گرامیداشت روز ملی خلیج فارس که با همکاری امور فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری همراه بود.






سایت خبری یزد فردا











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا